2017. március 7., kedd

Elmosódott kontúrok

Az Egyszer te is - változata...

A hatalmas ház a kerttel lassan összement.
Elszökkent a fák fejéről az ég.
Pedig majdnem elértem, mint kis gyerek.
Egyedül csak a plafont volt nehéz.
Amíg a gémeskút felhőket döfködött,
az öreg eperfa  részegre itta magát.
Néha hallottam, ahogy a viharos szélben
kicsúfolják  az éjszakát.
Az idősek háta egyre csak görbült,
mire kinőttem a sok mesét.
A világ meg egykedvűen teremtett
és temetett bármi lényt.
De Isten kivasalta, ami összement.
Előbb a gyerek tűnt el belőle.
És rádöbbentett a ház nem is kicsi.
A mennyezetet már nincs kivel elérjem.
A kert is kitágult. Ismét végtelen.
Minden újnak hat, pedig ódon.
Észre se vettem, úgy lettem öreg,
hogy a gémeskútra sem emlékezem.
Csak arra, hogy jobb volt.


2017.02.03.-2017.03.07.
Zsefy Zsanett

Nincsenek megjegyzések: