2023. június 12., hétfő

Nyomomban csillagok - 3 variáció

 

Eredeti:

Nyomomban csillagok

Nem tudok én hazudni sem csalni,
pókerarccal maszatoljon más.
Tenyeret asztalra odacsapni
már nehezebb, mint össze a bokát.

Magányosnak marad a csend, s mégis
szétgurult hangzók közt kutatok.
Meg kell mentsem mindet ától zéig,
hogy elhitessem néma nem vagyok.

Lekapcsolom a holdat az égen,
sötétben nem látszik sehol árny.
Úgy hagyom a csillagokat néked,
ha elvesztenél, legyen játszótárs.


1. átirat:

Nyomomban csillagok

Nem tudok én hazudni sem csalni,
pókerarccal maszatoljon más,
tenyeret asztalra odacsapni
már nehezebb, mint össze a bokát.

Magányosnak marad a csend, s mégis
szétgurult hangzók közt kutatok,
meg kell mentsem mindet ától zéig,
hogy elhitessem néma nem vagyok.

Lekapcsolom a Holdat az égen,
sötétben nem látszik sehol árny,
te tartod a szívem kötőféken,
csak a lelkem csapkod, mint a szárny.

Úgy hagyom a csillagokat égni,
ha elvesztenél, s lelked még sóvár,
tolmács sem kell annak, aki érti,
szívhangokhoz én vagyok szótár.

2013.06.13.-2014.11.12.-2019.06.12.

2. átirat - zsesébe vinni!

Nyomomban csillagok

Nem tudok én hazudni sem csalni,
pókerarccal maszatoljon más,
tenyeret asztalra odacsapni
már nehezebb, mint össze a bokát.

Magányosnak marad a csend, s mégis
szétgurult hangzók közt kutatok,
meg kell mentsem mindet ától zéig,
hogy elhitessem néma nem vagyok.

Lekapcsolom a Holdat az égen,
sötétben nem látszik sehol árny,
te tartod a szívem kötőféken,
csak a lelkem csapkod, mint a szárny.

*
Úgy hagyom a csillagokat égni,
ha elvesztenél, legyen játszótárs.
De tolmács sem kell annak, aki érti,
szívhangokhoz csak én vagyok szótár.

2013.06.13.-2014.11.12.-2019.06.12.-2023.06.12.

Zsefy Zsanett

3. átirat - 4.verzió

Nyomomban csillagok

Nem tudok én hazudni sem csalni,
pókerarccal maszatoljon más,
tenyeret asztalra odacsapni
nehezebb, mint össze a bokát.

Magányosnak marad a csend, s mégis
szétgurult hangzók közt kutatok,
meg kell mentsem mindet ától zéig,
hogy elhitessem néma nem vagyok.
*
Lekapcsolom a Holdat az égen,
sötétben nem látszik sehol árny,
te tartod a szívem kötőféken,
csak a lelkem csapkod, mint a szárny.

A csillagokat úgy hagyom még égni,
ha elvesztenél, legyen játszótárs.
De tolmács sem kell annak, aki érti,
a szívhangokhoz én vagyok szótár.


2013.06.13.-2014.11.12.-2019.06.12.-2023.06.12. -06.24.
Zsefy Zsanett

Nincsenek megjegyzések: