2017. május 18., csütörtök

Sűrített bemutatkozó(m)

Írásaimhoz az élet néhány fénysugarát próbálom meg úgy csokorba fogni, hogy ebből akkora fénynyaláb legyen, ami legalább a kontúromat megvilágítja, hogy mások számára is látható legyek.


Debrecenben születtem és ott is élek. Iskoláimat a Bányai Júlia Általános Iskolában, - ma Zenei Általános - és a KLTE Gyakorló Gimnáziumban végeztem. (Fizika-kémia szakon.) Később az Erdey-Grúz Tibor Vegyipari Technikumban szereztem vegyipari technikusi oklevelet, majd környezetvédelmi előadói végzettséget egy középfokú OKJ tanfolymon.

Negyvenöt éve házasságban élek. Már férjem is nyugdíjas. Két remek fiunk van. Egyikőjük - házas és két tüneményes fiúgyermek apukája - mérnökként építgeti a család jövőjét. A nagyobbik fiunk életében többnyire a sakk volt eddig a meghatározó tényező. Hivatását tekintve még nem állapodott meg. A lehetőségeit próbálgatja. Egyelőre nőtlen.

Második otthonom a munkahelyem, a TEVA Gyógyszergyár Zrt - a hajdani BIOGAl - volt, ahol előbb a kutatás területén dolgoztam  öt év kitérőt leszámítva, amikoris a Debreceni Vízmű- és Gyógyfürdő csábításának engedtem. De a szívem visszahúzott a BIOGAL-ba. Sajnos újabb gyógyszerallergiám miatt 1989-ben pályamódosításra kényszerültem és el kellett hagynom a kutatás területét és az imádott munkatársakat, de az új munkakör mégsem lett számomra kényszer. Környezetvédelmi előadóként  veszélyes hulladékok témában, míg labortechnikusként szennyvíz, illetve veszélyes hulladékok vizsgálatában tevékenykedtem egészen a 2007-es nyugállományba vonulásomig. Ezt a lépést egy szívinfarktus döntötte el helyettem. Ismét búcsúznom kellett -, de most már végérvényesen - a kedves munkatársaktól.

Az olvasás szeretetét szüleimnek, az irodalom, s azon belül a versekhez vonzódásomat - így visszatekintve - Dr.Kiss Tamás költő tanáromnak tulajdonítom. Nyugdíjasként újra előjött a már negyven éve nélkülözött vágy - s az internet meg is adta a lehetőséget -, hogy írogassak és azt másokkal is megosszam.

Több honlapom van ahova verseket, prózákat gyűjtöttem a szerzők engedélyével (Zsefy-Cédrus-versek, Zsefy-Cédrus-versek2, Zsefy Zsanett-Villanások-innen-onnan), és több honlapom, blogom van saját írásaimmal.
Pár versemet videón is lehet olvasni, vagy hallgatni a You Tube csatornán.
Néhány versemet megzenésítették.

Több versem is elhangzott már a CINKE  Portál tagjainak előadásában az Origó-Ház Rádió Mecsekszabolcs műsoraiban,  TEVA-találkozón, Poet találkozókon,  esküvőn, és kértek el  versemet iskolai rendezvényre (szavalóversenyre) is.

Önálló kötetem nincs.  Néhány - úgy félszáz versem - eddig 20 kötetben jelent meg.
Jelen voltam, és vagyok több  portálon, internetes újságban.


Ha többet szeretnél tudni rólam, akkor keresd fel ezt az oldalt:
https://sites.google.com/site/zsefyseholsincsvilaga/bemutatkozo


1 megjegyzés:

Zsefy Zsanett - Bakkné Szentesi Csilla írta...

ennek töredéke került a Facebook Art'húr Gondola oldalára...